Excel för webben (Online) sv/en – E-learning

I denna kurs lär du dig att arbeta självständigt i Excel och skapa överskådliga och korrekta kalkyler och diagram. Du lär dig även att arbeta med listor av olika slag i Excel, hur du hanterar utskrifter samt hur du använder Excels kalkylbladsfunktioner, för att till exempel beräkna medelvärden eller summor.
Excel för webben vänder sig till dig som ska skapa och arbeta med kalkyler, diagram och listor i Excel för webben. För att tillgodose dig kursen bör du ha grundläggande förkunskaper i att använda en dator. Efter varje avsnitt finns det reflektionsfrågor och när du uppnått 80% rätt på alla frågor kan du ladda ner ditt kursintyg i pdf-format. I kursens pris ingår även Hantera dokument i Office på webben.
Avsnitt
- Skapa kalkyler i Excel Online
- Formatera celler i Excel Online
- Infoga diagram i Excel Online
- Sortera och filtrera i Excel Online
Total längd
24 minuter film samt frågor.
Relaterat innehåll
Moderna organisationer behöver ett effektivt och målinriktat lärande. Med utgångspunkt i 5 Moments of Need-metodiken optimerar vi balansen mellan formell utbildning och lärande i arbetsflödet. Genom att fokusera formella lärtillfällen där de ger störst effekt, och flytta mer stöd och utveckling direkt in i arbetsprocesserna, skapar vi en kontinuerlig kompetensutveckling som ger bestående resultat
Som HR-ledare står du inför en spännande möjlighet – att forma framtiden för din organisation genom strategiska kompetenssatsningar. I en värld där den digitala transformationen snabbt förändrar arbetslivet har du chansen att ta täten och förbereda din organisation för morgondagens utmaningar.
I dagens snabbt föränderliga arbetsliv har hybridarbete – en kombination av distansarbete och kontorsnärvaro – blivit det nya normala för många. Denna flexibilitet ger frihet och självständighet, men ställer också högre krav på var och en att ta ansvar för sitt eget arbete och utveckling. Här på Cornerstone ser vi hur självledarskap har blivit en avgörande förmåga för att lyckas i en hybrid arbetsmiljö.