Lists i Microsoft 365 sv/en – E-learning

I denna kurs lär du dig hur du kan skapa smarta listor för uppföljning i Microsoft Lists. Du lär dig skapa vyer, som filtrerar, grupperar eller färglägger objekt i listan baserat på olika villkor.
Du får också en inblick i hur dessa listor kan användas i Teams och hur de kan sparas i antingen SharePoint eller OneDrive. Du lär dig även skapa tavlor och regler för aviseringar. Efter varje avsnitt finns det reflektionsfrågor och när du uppnått 80% rätt på alla frågor kan du ladda ner ditt kursintyg i pdf-format.
Avsnitt
- Introduktion till Microsoft Lists
- Skapa en lista
- Skapa vyer
- Skapa tavlor i Lists
- Skapa regler för aviseringar
Total längd
40 minuter film samt frågor.
Relaterat innehåll
Moderna organisationer behöver ett effektivt och målinriktat lärande. Med utgångspunkt i 5 Moments of Need-metodiken optimerar vi balansen mellan formell utbildning och lärande i arbetsflödet. Genom att fokusera formella lärtillfällen där de ger störst effekt, och flytta mer stöd och utveckling direkt in i arbetsprocesserna, skapar vi en kontinuerlig kompetensutveckling som ger bestående resultat
Som HR-ledare står du inför en spännande möjlighet – att forma framtiden för din organisation genom strategiska kompetenssatsningar. I en värld där den digitala transformationen snabbt förändrar arbetslivet har du chansen att ta täten och förbereda din organisation för morgondagens utmaningar.
I dagens snabbt föränderliga arbetsliv har hybridarbete – en kombination av distansarbete och kontorsnärvaro – blivit det nya normala för många. Denna flexibilitet ger frihet och självständighet, men ställer också högre krav på var och en att ta ansvar för sitt eget arbete och utveckling. Här på Cornerstone ser vi hur självledarskap har blivit en avgörande förmåga för att lyckas i en hybrid arbetsmiljö.