Loop i Microsoft 365– E-learning

Microsoft Loop hjälper dig och dina kollegor att samarbeta kring mindre element. Det kan vara ett textstycke som ska formuleras, enklare uppgiftlistor, mötesanteckningar eller ett antal frågor som behöver redas ut.
Loop-komponenter används också för att hantera mötesanteckningar under Teams-möten och där integreras Loop med Planner för att hålla ordning på uppgifter som behöver följas upp. I den här kursen få du se hur du skapar sådana komponenter och hur du kan ordna dem på arbetsytor. Det finns reflektionsfrågor efter varje avsnitt och när du uppnått 80% rätt på alla frågor kan du ladda ner ditt kursintyg i pdf-format.
Avsnitt
- Introduktion till Microsoft Loop
- Loop-komponenter i Outlook och Teams
- Använda Frågor och svar
- Använda Loop-komponenter på en Whiteboard
- Hantera uppgifter med Loop
- Arbetsytor och sidor i Loop
Total längd
37 minuter film samt frågor.
Relaterat innehåll
Moderna organisationer behöver ett effektivt och målinriktat lärande. Med utgångspunkt i 5 Moments of Need-metodiken optimerar vi balansen mellan formell utbildning och lärande i arbetsflödet. Genom att fokusera formella lärtillfällen där de ger störst effekt, och flytta mer stöd och utveckling direkt in i arbetsprocesserna, skapar vi en kontinuerlig kompetensutveckling som ger bestående resultat
Som HR-ledare står du inför en spännande möjlighet – att forma framtiden för din organisation genom strategiska kompetenssatsningar. I en värld där den digitala transformationen snabbt förändrar arbetslivet har du chansen att ta täten och förbereda din organisation för morgondagens utmaningar.
I dagens snabbt föränderliga arbetsliv har hybridarbete – en kombination av distansarbete och kontorsnärvaro – blivit det nya normala för många. Denna flexibilitet ger frihet och självständighet, men ställer också högre krav på var och en att ta ansvar för sitt eget arbete och utveckling. Här på Cornerstone ser vi hur självledarskap har blivit en avgörande förmåga för att lyckas i en hybrid arbetsmiljö.