Utveckla era medarbetare och framtidssäkra verksamheten

Upskilling handlar om att stärka de kompetenser ni redan har – i stället för att hela tiden söka nya. Vi hjälper er att fylla kompetensgap, behålla nyckelpersoner och ge medarbetare förutsättningar att växa i takt med era affärsbehov.

Boka möte
Passionerad utbildare sedan 1993
Vi får människor och organisationer att växa
500+
Skräddarsydda utbildningar om år
300.000+
Utbildade sedan start

Varför behövs Upskilling?

När affärskraven förändras eller tekniken utvecklas, räcker inte gårdagens kompetens hela vägen. Upskilling handlar om att rusta era medarbetare med ny kunskap i sina nuvarande roller – så att de kan möta nya krav, driva innovation och växa tillsammans med verksamheten.

Med rätt strategi för lärande bygger ni både motivation och kapacitet – och skapar en kultur där utveckling är en självklar del av jobbet.

icon-heart.svg  Stärk nyckelkompetenser  icon-heart.svg Frigör potential i befintliga roller


76 % av medarbetarna skulle stanna längre – om de fick utvecklas mer

Människor slutar inte för att de vill byta arbetsgivare. De slutar för att de vill växa – och inte ser möjligheten hos er.

Forskning visar att:

  • 76 % säger att de skulle stanna längre hos sin arbetsgivare om de fick bättre stöd för lärande och utveckling.
  • 55 % anser att det bästa sättet att utvecklas är att byta jobb.
  • Och bland beslutsfattare håller hela 68 % med: det saknas tillräckligt med tillväxtmöjligheter för att få medarbetare att stanna.

Med Upskilling vänder ni trenden – och bygger en kultur där människor både vill och kan växa kvar.


Så bygger vi rätt kompetens för er

"Vi såg en tydlig förbättring i vår bemanning och medarbetarengagemang efter att vi implementerat Skills Mapping."

HR-chef, Swedbank

Vill du veta hur Upskilling kan frigöra potential i era befintliga roller?


Relaterad läsning

  • Ledning och styrning
  • Artikel
Framtidssäkra din organisation
Som HR-ledare står du inför en spännande möjlighet – att forma framtiden för din organisation genom strategiska kompetenssatsningar. I en värld där den digitala transformationen snabbt förändrar arbetslivet har du chansen att ta täten och förbereda din organisation för morgondagens utmaningar.
  • Ledning och styrning
Kommunikativt ledarskap – Nyckeln till framgång i moderna organisationer
Under mina många år ute bland organisationer har jag kommit fram till två nyckelkompetenser som möjliggör ett kommunikativt ledarskap – kommunikation och emotionell intelligens. Man talar om detta som två olika kompetenser och ändå är de så sammankopplade.
  • Avancerad IT
Reliability Monitor - En doldis med potential
Vad hände? Vad var det som kraschade? Vad hände innan? Tillförlitlighetsövervakaren, mer känd under sitt engelska namn Reliability Monitor, fungerar som en dagbok över vad som hänt på din dator flera månader tillbaka.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post